
Velká část amerických bankovních zákazníků v posledních 12 měsících zažila nějaký případ podvodné činnosti na svých účtech.
Zkušenost s podvodnými aktivitami na účtech provověřila společnost JD Power, která právě zveřejnila výsledky studie. Ukázalo se, že se s podvody setkalo 29 % zákazníků amerických bank a 22 % uživatelů kreditních karet v bankách, jako je Wells Fargo, Bank of America a Goldman Sachs a řadě dalších.
Podle studie pak 46 % zákazníků bank a 40 % uživatelů kreditních karet uvedlo, že byli v posledních 90 dnech požádáni, aby jednali v oblasti prevence podvodů. Toto číslo je považováno v kontextu vysokého množství podvodů za velmi nízké.
Jennifer White, vrchní ředitelka pro bankovnictví a platební zpravodajství v JD Power, uvedla:
Finanční podvody jsou velkým problémem pro banky a vydavatele kreditních karet, ale také představují příležitost z pohledu zákaznické zkušenosti, pokud jsou dobře řešeny…
Pravděpodobnost, že zákazník znovu použije svou banku nebo společnost vydávající kreditní karty a doporučí tuto entitu přátelům, je ve skutečnosti vyšší poté, co instituce pomáhá předcházet nebo řešit podvodný incident, než v případě, když k žádnému podvodu nedošlo. Mnoho institucí však čeká ještě hodně práce, pokud jde o vzdělávání zákazníků, jak se chránit.
Studie je založena na 22 982 odpovědích a probíhala od března do září 2024.
Podvody jsou považovány za závažný problém kryptoměn, které jsou některými odpůrci obviňovány z toho, že scamery svou “neregulovanou” povahou přitahují. Data však naznačují, že podvodníky přitahují finance obecně a útočí nejen na uživatele kryptoměn, ale rovněž na zákazníky bank či jiných finančních služeb.
Trumpova administrativa by mohla přimět Čínu, aby přijala krypto, říká CEO Hashkey Group