Středomořský olivový gigant využije blockchain IBM k boji proti potravinovým podvodům

olivový, olej, blockchain, ibm

Velký středomořský výrobce použije Food Trust Network od IBM. Bude s ním sledovat svůj extra panenský olivový olej Terra Delyssa dodávaný do celého světa.

Olivový olej na blockchainu

S blockchainem se to má složitě. Část naší kryptoměnové komunity zarytě odmítá, že by měl mít využití. Zbytek světa to vidí jinak a neustále slýcháme o jeho použití. Ačkoli může jít z části o marketing, nelze ignorovat, že se jedná o trend, který očividně ani zdaleka nekončí.

V některých případech se v praxi začínají využívat kryptoměny jako Iota, VeChain, Ethereum atd. Tentokrát se věak jedná o korporátní produkt spolenosti IBM, který nese název Food Trust Network.

Food Trust Network

Blockchain společnosti IBM je poháněn technologií Hyperledger Fabric a jeho využití postupně roste.

Viceprezident IBM Blockchain Supply Chain Solutions Ramesh Gopinath řekl:

„Počet klientů Food Trust roste. Do konce tohoto roku budeme mnohem větší, než jsme dosud. Propojujeme celý potravinový ekosystém, abychom zajistili transparentnost a větší důvěru spotřebitelů.“

Za úspěchem podobných řešení, sloužících ke sledování dodavatelsko-odběratelských řetězců, pak nestojí pouze vývoj a modernizace. Skutečným problémem, který platforma pro sledování jídla řeší, je zvyšující se množství potravinových podvodů.

Extra panenský olivový olej CHO Terra Delyssa

Teprve dnes CHO, jeden z největších producentů olivového oleje v jižním Středomoří, oznámil využití blockchainu IBM. Olivový olej Terra Delyssa se bude sledovat na osmi kontrolních stanovištích, včetně místa pěstování oliv, mlýna, kde byly olivy drceny, a zařízení, kde byl olej filtrován, plněn do lahví a distribuován.

Gopinath řekl:

„Nejlepší součástí sítě IBM Food Trust je její schopnost propojit členy dodavatelského řetězce, jako koncového spotřebitele s farmářem. CHO to právě udělal, protože každý zúčastněný subjekt může sdílet data, která nejenže poskytují sledovatelnost a informace o potravinách, ale také ukazují, kam důvěra potravin směřuje obecně.“

Generální ředitel CHO America Wajih Rekik řekl, že plně vysledovatelný extra panenský olivový olej Terra Delyssa se v současné době plní do lahví. Očekává pak, že se na pulty velkých prodejců ve Spojených státech, Kanadě, Francii, Německu, Dánsku a Japonsku dostane do března.

Zákazníci si podle IBM v 73 % případů připlatí za transparentnost produktů, které nakupují. Co se týče olivového oleje, generální ředitel Národní spotřebitelské ligy Sally Greenberg řekl časopisu Food & Wine:

„Nemůžete si být jisti, pokud nejste velmi dobře informovaným spotřebitelem, že láhev s označením extra panenský olivový olej je skutečně velmi vysoká kvalita. […] Hodnota extra panenského olivového oleje spočívá v tom, že je to pro vás skutečně dobrý. Má některé velmi specifické zdravotní vlastnosti…”

Závěr

Jinými slovy si v případě nekvalitního oleje zákazník zaplatí drahý výrobek, který nemá patřičnou kvalitu, kterou od něj očekává. Proto bude středomořský gigant v produkci olivového oleje nyní využívat Food Trust Network od IBM. Věří, že tím nabídne zákazníkům vysoce důvěryhodný produkt.

 

Odebírejte nové články kliknutím na zvoneček a budete mít stálý přehled. Nebo nás sledujte na Facebooku, Steemitu a přidejte se do naší diskuzní free HODL skupiny.

Co číst dále?

43 # | Rekapitulace 2019, McAfee zrazuje Bitcoin, Kč na Binance, Čína pod kontrolou, GRAM vs. SEC: SPPN

Zdroj:
https://cointelegraph.com/

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.