Proč má trading lepší marketing, než dosahuje HODL?

hd, zprávy, technický

Když Kryptohodler začínal, naše silně maximalistická kryptoměnová komunita si to chybně vyložila jako další “krypto-něco” web a bitcoinoví fanatici proti nám poštvali své přátele jen proto, že nejsme jen čistě bitcoinoví. Když jsme na takovou hloupost upozornili, byli jsme podle nich “tragédi”. Mnozí asi dokonce ani dnes stále nechápou, jak potřebný je náš web pro vyvažování silného náporu traderských médií a tvůrců. Proč?

Proč má trading lepší marketing než HODL?

Jednou bychom rádi spolupracovali s nějakým skutečně kvalitním a prokazatelně ziskovým analytikem, který by našim čtenářům vysvětlil, co obnáší ziskový trading a jak náročná disciplína to ve skutečnosti je. Není to tak, že jsme proti traderům a stavíme se do opozice. Takové vnímání je v zásadě nesmyslné. Je to asi na úrovni představy, že profesionální kuchař a výrobce instantních polévek jsou přirození nepřátelé. Nebo dejme tomu výrobce ovocné pálenky. Samozřejmě, že to tak není, a každý z nich se věnuje úplně jinému oboru, i když někdy můžou pracovat se stejnou surovinou.

Pokud se ale kuchaře zeptáte, jestli by zákazníkům navařil instantní nudle, asi to striktně odmítne, možná se dokonce urazí. Podobný postoj může mít hodler k traderským médiím, není v tom nepřátelství. Není to tak, že chceme vyhnat z naší kuchyně každého, kdo občas ochutná něco jiného. Nepochybujeme, že výroba každodenních analýz či prodej signálů může být velmi dobrý byznys. Jen si nemyslíme, že ve finále z toho většina lidí bude profitovat, pokud se to přežene, a proto se držíme svého zaměření. To ale neznamená, že nerespektujeme profíky, kteří si tradingem skutečně dokážou vydělat každý měsíc na obživu. Konec konců, všichni sledujeme stejné grafy, jen zkrátka každý za jiným účelem.

Trading přirozeně láká kryptomédia i kryptobyznys, protože skýtá možnost, jak donutit lidi, aby každý den přišli znova a znova a chtěli “další dávku”, další signál, další analýzu… HODL si každý zvládne s trochou snahy zařídit sám, proč dávat peníze někomu, kdo by vás při tom vedl za ručičku? Raději si prostě nakoupíte více Bitcoinu. Nezkušení uživatelé doufají, že díky tradingu začnou rychle profitovat, což je ta smutná část tohoto obchodního modelu.

Je to problém?

Kryptosvět je zaměřený na retail – běžné lidi, kteří dnes možná více než kdy dříve nacházejí informace o finančních trzích. Lidé slyšeli o tisících procent, které Bitcoin udělal v průběhu let, a přicházejí často s převažujícím záměrem vydělat, než se něco naučit o kryptu a začít ho doopravdy používat. To samo o sobě určitě problém není, navzdory tomu, co říká celá řada rádoby guruů. Koupíte si první zlomek BTC a ostatní příjde samo – založíte si peněženku, uložíte SEED, nastudujete bezpečnostní zásady, zjistíte něco o tom, jak to celé funguje… Problém nastává až ve chvíli, kdy jste vlákáni do pouhého sledování denních analýz a živení burzy..

Mnozí nováčci si vůbec neuvědomují rizikovost tradingu. V zásadě se ještě nerozkoukali v kryptu a už hledají rychlé prachy v denním obchodování, ačkoli to původně pravděpodobně vůbec nebyl jejich záměr a tak nějak k tomu prostě jen došlo. Možná právě i díky tomu, jak je trading zastoupen prakticky napříč celým spektrem kryptoměnových médií.

Lidé chtějí všechno hned a to, že už zítra můžete mít nějaký profit, to je lákadlo, kterému se asi těžko odolává a konkuruje. Analytici často vystupují jako autority, mají tisíce sledujících, své myšlenky podporují odbornými výrazy, hezkými obrázky a je tak nějak snadné jim uvěřit, že mají představu o tom, kam trh půjde. Zdaleka to však nemusí být pravda.

Trading navíc ignoruje to, s čím se obchoduje. Nedává příliš logiku, proč se tak časo objevuje v kryptomédiích, protože o krypto zde vůbec nejde. Je to jedno, mohla by to být klidně pšenice, rýže, akcie nějaké společnosti drancující přírodu, nebo továrna na pesticidy. Jak řekl tehdejší šéf Bitmexu Artur Heyes:

„Říká se tomu Ripple, XRP, nebo psí hovno? Kdo ví, koho to zajímá. Stojí to za více než nulu, takže je čas obchodovat pár USD na BitMEXu. Boo-Yaka-sha!”

Lidem, kteří jsou krátce po příchodu vtaženi do tradingu, velmi často chybí samostudium kryptoměn a moc o nich neví. Namotali se na představu toho, že budou dosahovat zisků svou úžasnou schopností vydělávat, ale tak to bohužel moc často nedopadne. Navíc je to obere o příležitost něco se naučit a vyzkoušet si různé možnosti, které kryptoměny nabízí.

TIP: Bitcoin bude muset být součástí každého portfolia, říká bývalý prezident newyorské burzy

Závěr

HODL není to, co Satoshi Nakamoto napsal do whitepaperu Bitcoinu jako svou hlavní myšlenku. Přesto je tomu nesrovnatelně blíže než pouhé uzavírání krátkodobých obchodů ve snaze o profitování na volatilitě kryptoměn. Jsme hodleři v první řadě proto, že jsme v kryptoměně našli něco, díky čemu věříme, že má smysl a hodnotu, která časem poroste, ať už je to Bitcoin, Ethereum či třeba Cardano… To může mít každý trochu jinak úplně stejně, jako má každý investor vlastní portfolio, nebo každá kuchyně trochu jiný jídelní lístek. Co si z něj nabídnete je vždy jen na vás a když budete mít štěstí a správný úsudek, zvolíte správně a dlouhodobě budete úspěšní.

Trading má lepší marketing, protože představuje úspěšný byznys pro podnikavé, někdy však bohužel na úkor jejich zákazníků. V bear marketu, když krypto padá, je snadné říct, že HODL je blbost. Až Bitcoin opět silně poroste, zase některé upřímnější tradery uslyšíte, jak se nenápadné přiznávají k tomu, že ačkoli profitují ze signálů a analýz, ve skutečnosti hodlují.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.